Aktualności

Co o skuteczności modeli kompetencyjnych mówią badania?

VI Spotkanie eksperckie w Instytucie, 11 czerwca 2010 Na przełomie marca i kwietnia zakończyło się badanie ankietowe, przeprowadzone przez Instytut Rozwoju Biznesu na temat skuteczności modeli kompetencyjnych. Jego wyniki zostaną przedstawione 11 czerwca br., podczas VI Spotkania Eksperckiego,...
Kategorie: Aktualności, Aktualności ogólne

Ja w czasie, czyli utracone korzyści w zbędnych e-mailach

Umiejętność zarządzania czasem w dzisiejszych realiach staje się coraz bardziej nieodzowna. Jest wymagana i oczekiwana przez wszystkich pracodawców, bez wyjątku. Większość rozmów rekrutacyjnych zawiera jedno z pytań pod tytułem: a jak pan, pani łączyła to czy tamto, godziła pracę… itd. Pytamy, wyciągamy wnioski z uzyskanych odpowiedzi, po czym nasza pieczołowicie zrekrutowana osoba trafia do organizacji.

Kategorie: IBD w mediach

Lepiej mniej, ale lepiej, czyli o rekrutacji agentów ubezpieczeniowych

Wśród menedżerów firm ubezpieczeniowych panuje powszechne przekonanie, że jest to niezwykle trudne zadanie, że ludzie nie chcą zarabiać pieniędzy, nie chcą karier w zawodzie agenta. Kończąc studia wybierają banki, ponieważ zawód doradcy bankowego cieszy się w opinii społeczeństwa większą estymą i przede wszystkim daje większe bezpieczeństwo finansowe ze względu na stałą pensję.

Kategorie: IBD w mediach

(Nie)bezpieczny lakmus

Precyzyjna ocena kompetencji pracowników nabiera coraz większego znaczenia w działaniach personalnych. Stąd między innymi wynika popularność assessment i development Centre (AC/DC). Ta metoda oceny kompetencji jest jednak zbyt droga i trudna logistycznie, aby firmy mogły sobie pozwolić na częste jej stosowanie.

Kategorie: IBD w mediach

Od przekonania do zaangażowania i odpowiedzialności

Przewagę rynkową w dzisiejszych, jakże burzliwych i zmiennych czasach zdobywa się potencjałem ludzkim w organizacji. Mówi się i pisze o tym, że na obecnym rynku usług wygrywa się obsługą klienta, do której potrzebni są profesjonalnie przygotowani, zaangażowani pracownicy. Pracownicy pełniący rolę doradców klienta.

Kategorie: IBD w mediach

Patrzeć w tym samym kierunku

Problematyka współpracy działów HR z firmami szkoleniowymi wydaje się zyskiwać na sile w okresie wzmożonych konkursów na dofinansowywanie projektów w ramach EFS. Okres kryzysu dosyć boleśnie dotknął rynek szkoleniowy, wymuszając na organizacjach weryfikację kosztów związanych z inwestowaniem w rozwój pracowników.

Kategorie: IBD w mediach
V Spotkanie Eksperckie. Firma szkoleniowa - dostawca usług czy partner w biznesie. Fotorelacja

V Spotkanie Eksperckie. Firma szkoleniowa - dostawca usług czy partner w biznesie. Fotorelacja

V Spotkanie Eksperckie było poświęcone analizie wyników internetowego badania ankietowego na temat współpracy z firmami szkoleniowymi.

Kategorie: Fotorelacje, Wydarzenia

Szkolenia EFS - kompleksowa wiedza dla menedżerów

Przygotowujemy wnioski i realizujemy wygrane projekty Instytut Rozwoju Biznesu, korzystając ze swojego wieloletniego doświadczenia w realizacji projektów unijnych oraz współpracy z gronem sprawdzonych ekspertów oferuje firmom i instytucjom kompleksową usługę: przygotowanie wniosków o dofinansowanie...
Kategorie: Aktualności, Aktualności ogólne

V SPOTKANIE EKSPERCKIE. HRM. Firma szkoleniowa – dostawca usług czy partner w biznesie, 16 marca 2010, Centrum Konferencyjne Instytutu w Serocku

Podczas V Spotkania Eksperckiego zostały zaprezentowane wyniki internetowego badania ankietowego na temat współpracy z firmami szkoleniowymi. Czas badania: od połowy października do 18 grudnia 2009 roku; ankieta w tym czasie była dostępna na stronie Instytutu, magazynu „Personel i Zarządzanie” oraz była wysyłana do użytkowników serwisu HRNews.

Kategorie: Spotkania eksperckie i konferencje, Wydarzenia

Sprawdzian miękkich kompetencji

Przeszkolenie i wdrożenie nowego pracownika do pracy i nadzorowanie jej to duży koszt, który nie zwraca się w przypadku złej selekcji kandydatów na stanowisko. Sprzedawcy, gdy nie odnoszą spodziewanych sukcesów, szybko odchodzą, a pracodawca zamieszcza kolejne ogłoszenie w prasie. Czy są jakieś obiektywne przesłanki, które mogą świadczyć, że dana osoba ma szanse na powodzenie w sprzedaży? Jak wyselekcjonować najlepszych kandydatów?

Kategorie: IBD w mediach