Coaching dla menedżerów z Podkarpacia (CFC)

 

 

Partner programu

 

Projekt realizowany przez Instytut Rozwoju Biznesu Sp. z o.o.

Coaching dla menedżerów z Podkarpacia był BEZPŁATNYM regionalnym otwartym projektem szkoleniowym. Uczestnicy rekrutowani z terenu województwa podkarpackiego.

Cele projektu

  • Zbudowanie warsztatu coacha poprzez nabycie podstawowej wiedzy, pozwalającej na prowadzenie coachingu w firmie
  • Uzyskanie certyfikatu, będącego początkiem drogi nabywania wiedzy coachingowej podczas kolejnych etapów ścieżki rozwoju coacha
  • Pogłębienie wiedzy i umiejętności z zakresu coachingu
  • Uzyskanie międzynarodowych certyfikacji

Grupa docelowa

Do udziału zapraszamy właścicieli i pracowników mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Projekt skierowany jest wyłącznie do firm, które nie korzystały ze wsparcia w ramach projektów szkoleniowych realizowanych w ramach konkursów ogłoszonych dla Poddziałania 8.1.1 i 8.1.2 POKL w latach 2007-2012 przez WUP Rzeszów.

W ramach projektu są realizowane dwa poziomy zaawansowania:

  • poziom podstawowy: Coaching Fundamentals Certificate NMC (CFC)
  • poziom zaawansowany: Practitioner Coach Diploma NMC (PCD)

Kandydaci mogą wziąć udział w szkoleniu na jednym z dwóch poziomów. O zakwalifikowaniu się do CFC lub PCD będą decydować: posiadane wykształcenie ogólne oraz ankieta analizy potrzeb.

Kryteria udziału w projekcie, wymagane od firm i pracowników:

  • firma należy do sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (link do kwalifikatora MŚP)
  • firma posiada struktury organizacyjne na terenie województwa podkarpackiego
  • firma nie korzystała ze wsparcia w ramach projektów szkoleniowych realizowanych w ramach konkursów ogłoszonych dla Poddziałania 8.1.1 i 8.1.2 POKL w latach 2007-2012 przez WUP Rzeszów.
  • pracownik jest zatrudniony na umowę o pracę lub jest właścicielem przedsiębiorstwa, w którym pełni funkcje kierownicze lub jest wspólnikiem/ partnerem
  • wykształcenie min. licencjackie dla osób, które zakwalifikują się do uczestnictwa w szkoleniu na poziomie zaawansowanym – Practitioner Coach Diploma (PCD)
  • pierwszeństwo w naborze mają osoby w wieku powyżej 50 lat

Korzyści dla uczestników i organizacji

  • Udział w certyfikowanym programie Noble Manhattan Coaching, prowadzonym przez akredytowanego senior coacha Noble Manhattan i International Institute of Coaching
  • Wzrost efektywności prowadzonego coachingu, poprzez poznanie praktyki i narzędzi coacha
  • Możliwość przeprowadzenia sesji coachingowej (dotyczy PCD)
  • Dożywotnia możliwość udziału w warsztatach na całym świecie bez ponoszenia kosztów udziału w zajęciach oraz opieka coacha (po ukończeniu PCD)
  • Dostęp do bazy artykułów, wykładów, narzędzi coachingowych (po ukończeniu PCD)
  • Dzięki współdziałaniu z Instytutem Rozwoju Biznesu absolwenci NMC w Polsce otrzymują certyfikat zgodny z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej po zdaniu egzaminu potwierdzającego uzyskane kwalifikacje
  • Zdobycie certyfikatu Noble Manhattan Coaching umożliwia przystąpienie do procesu certyfikacji międzynarodowej na wyższe poziomy aż do coacha seniora

Tematyka

Poziom podstawowy

COACHING FUNDAMENTALS CERTIFICATE NMC (3 dni szkolenia i 3 dni warsztatów, coaching praktyczny poza zajęciami oraz 3 indywidualne sesje mentorskie)

  • Cztery filary coachingu
  • Umiejętności słuchania w coachingu
  • Umiejętność zadawania pytań w coachingu
  • Model TGROW
  • Wartości
  • Coaching w organizacjach

Poziom zaawansowany

PRACTITIONER COACH DIPLOMA NMC (11 dni szkoleniowych i warsztatów, coaching praktyczny poza zajęciami, 6 indywidualnych sesji mentorskich oraz wirtualne wykłady)

  • Model TGROW
  • Feedback
  • Relacja coach klient
  • Model coachingu partnerskiego
  • Umiejętność słuchania
  • Techniki coacha
  • Model Disneya
  • Praktyki podnoszące efektywność coachingu
  • Pytania
  • Intuicja w coachingu
  • Narzędzia coacha
  • Prowadzenie sesji coachingowej

 

PROGRAM SZCZEGÓŁOWY – poziom podstawowy

Prowadzenie rozmowy i słuchanie

  • Coaching konwersacyjny
  • Sztuka prowadzenia rozmów, jak wygląda dobra rozmowa?
  • Tworzenie przyjemnego klimatu rozmowy, dlaczego warto być otwartym
  • Uczestnicy rozmowy: rola mówcy, dobry słuchacz
  • Informacja zwrotna: kiedy i jak jej udzielać w prawidłowy sposób?
  • Otrzymywanie informacji zwrotnej, jak sobie z nią radzić
  • Słuchanie  jako podstawowa umiejętność w coachingu
  • Jak dobrze umiemy słuchać, poziomy i różne rodzaje słuchania w coachingu
  • Kim jest dobry słuchacz?
  • Wsłuchiwanie się w siebie, koncentracja
  • Tworzenie przestrzeni wewnętrznej i u innych
  • Coaching a elementy osobiste coacha
  • Wykorzystanie ciszy
  • Coaching telefoniczny
  • Przerywanie, emocje i odczucia, przekonania, poufność
  • Ograniczenia w coachingu

 

Umiejętność zadawania pytań i model TGROW

  • Czym jest pytanie? Jego struktura, pytania a uwarunkowania społeczne
  • Wykorzystanie głosu
  • Typy pytań: mające na celu zwrócenie czyjejś uwagi, prośba o doprecyzowanie, wymuszające działanie, kwestionujące dotychczasowy sposób myślenia
  • Pytania typu „a gdyby”, wykorzystanie presupozycji,  problemowe
  • Inne techniki zadawania pytań, schematy językowe
  • Model TGROW: temat, formularz do wypełnienia przed sesją coachingową
  • Ćwiczenie „Koło Życia”
  • Cel
  • Fakty/ rzeczywistość
  • Możliwości/ opcje
  • Plan działania
  • Formularz oceny zaangażowania
  • Zalety modelu TGROW

 

Wartości i coaching w miejscu pracy

  • Czym są wartości?
  • Wartości w konkretnych dziedzinach
  • Ćwiczenia służące wydobywaniu głównych wartości
  • Określanie własnych głównych wartości
  • Ćwiczenia służące wydobywaniu wartości w konkretnych dziedzinach
  • Ćwiczenie pozwalające wydobyć wartości związane z karierą
  • Ćwiczenie pozwalające wydobyć wartości związane z coachingiem
  • Coaching w organizacji: coach zewnętrzny, coach wewnętrzny
  • Warunki stosowania coachingu w organizacji
  • Metody identyfikacji potrzeb coachingowych w organizacji
  • Zasady zarządzania procesem coachingu w organizacji, ewaluacja
  • Superwizja coacha wewnętrznego i zewnętrznego
  • Menedżer jako coach, coaching jako narzędzie zarządzania
  • Korzyści płynące z coachingowego stylu zarządzania
  • Stosowanie podejścia coachingowego w relacji menedżer-podwładny
  • Analiza wyzwań coachingowych menedżera, wdrażanie coachingu w jego codziennym życiu
Harmonogram projektu
EDYCJEMIASTOSESJA I CFCSESJA II Masterclass
Edycja 1Rzeszów09-11.07.1406-08.08.14
Edycja 2Rzeszów15-17.01.1527.02-1.03.15
Edycja 3Rzeszów19-21.01.1509-11.02.15

 

Słowa kluczowe: szkolenie EFS, bezpłatne szkolenia EFS, szkolenia dofinansowane, szkolenia w woj. podkarpackim, coaching, model TGROW, certyfikacja, umiejętności coachingowe, coaching menedżerski

Metody szkoleniowe: miniwykłady, zajęcia warsztatowe, ćwiczenia, odgrywanie ról, dyskusje, studia przypadków, sesje mentorskie, coaching praktyczny poza zajęciami, wirtualne klasy

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.