Czas trwania16 godz., 2 dniIlość sesji1

Najbliższe terminy

TerminMiejsceCena - zw. z VAT
27.11.2017 - 28.11.2017Warszawa1500 PLN
11.01.2018 - 12.01.2018Serock k. Warszawy1500 PLN
08.02.2018 - 09.11.2017Warszawa1500 PLN
19.04.2018 - 20.04.2018Warszawa1500 PLN
10.05.2018 - 11.05.2018Warszawa1500 PLN
28.06.2018 - 29.06.2018Serock k. Warszawy1500 PLN
Wypełnij zgłoszenie

Innovative Product Development

 

Innowacje produktowe  to warunek osiągania przewagi konkurencyjnej i rozwoju firmy. To także strategia działania promowana i wspierana w ramach polityki UE – jeden z trzech priorytetowych obszarów Strategii „Europa 2020”.

Poniżej kilka z kluczowych pytań, na które powinno odpowiedzieć sobie praktycznie każde przedsiębiorstwo:

  • Dlaczego potrzebujemy  innowacji?
  • Co sprzyja innowacji?
  • Jak wpływać na innowacyjność i kreatywność zespołów?
  • Jak wykorzystać customer insights w procesie rozwoju nowego produktu?
  • Jak skutecznie zarządzać projektami New Product Development (NPD) na poziomie firmy?
  • Jak stworzyć efektywny proces zarządzania innowacjami?

Warsztat zawiera odpowiedzi na te i wiele innych pytań z obszaru innowacji i zarządzania procesem NPD.  A wszystko to w duchu uczenia się przez doświadczenie w komfortowej i twórczej atmosferze.

 

PROGRAM CERTYFIKOWANY

   

PARTNER PROGRAMU

 

 

 

Grupa docelowa

Seminarium warsztatowe dla kadry menedżerskiej wyższego  i średniego szczebla (min. 6 lat łącznego  doświadczenia zawodowego) oraz dla wszystkich osób, które są zainteresowane problematyką innowacji i rozwoju nowych produktów, usprawnieniem zarządzania nimi w firmach, a w szczególności dla:

  • osób odpowiedzialnych za procesy inicjowania i zarządzania rozwojem nowych produktów na poziomie firm
  • przedsiębiorców, właścicieli firm i dyrektorów chcących zwiększyć innowacyjność działań w swoich firmach
  • kierowników marek i produktów odpowiedzialnych za kreowanie nowych produktów (Product Manager, Brand Manager itp.).
  • dyrektorów, specjalistów i menedżerów ds. marketingu, sprzedaży, pracowników działu R&D i innych działów mających wpływ i uczestniczących w procesach innowacji na poziomie przedsiębiorstwa
  • osób współpracujących z działami NPD – New Product Development i chcących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności z zakresu innowacji

 

Cele szkolenia

  • Poszerzenie wiedzy z zakresu innowacji i zarządzania procesem NPD na poziomie firmy
  • Lepsze zrozumienie uwarunkowań organizacyjnych i rynkowych innowacji
  • Poznanie i przećwiczenie wybranych technik, które zwiększają kreatywność i innowacyjność
  • Rozwój umiejętności w obszarze tworzenia i zarządzania procesem NPD  w przedsiębiorstwie poprzez aktywne formy nauki
  • Inspiracja
  • Integracja i networking uczestników

 

Język szkolenia

Zajęcia są prowadzone w języku polskim. W formule zamkniętej – na życzenie firmy zamawiającej – szkolenie może odbywać się w języku angielskim.

 

Korzyści dla organizacji i uczestników

  • Dowiesz się, co odróżnia innowacje od kreatywności
  • Nabędziesz wiedzę o tym, jak możesz wpływać na innowacyjność organizacji, a jak na własną kreatywność
  • Przećwiczysz stosowanie wybranych technik poprawiających kreatywność i narzędzi mających wpływ na tworzenie innowacji
  • Odkryjesz korzyści poznania etapów procesu tworzenia i wprowadzania nowego produktu na rynek
  • Rozwiniesz umiejętności w zarządzaniu projektami innowacji w firmie
  • Doświadczysz procesu tworzenia systemu zarządzania projektem innowacyjnym
  • Otrzymasz inspiracje i narzędzie template, pomocne w pracy i procesie zarządzania NPD

 

Tematyka

I. Kreatywność i innowacje

  1. Kreatywność – podstawą procesu innowacyjnego
  2. Wybrane metody i techniki wspierające procesy kreatywności
  3. Koncepcje innowacji
  4. Rodzaje i źródła innowacji
  5. Modele i narzędzia innowacji
  6. Art of innovation – inspiracja

 

II. Zarządzanie innowacyjnym procesem rozwoju nowych produktów w firmie

  1. Insighty, ich istota oraz proces odkrywania
  2. Badania, informacja rynkowa od nabywcy w procesie tworzenia NPD
  3. Brief marketingowy i zasady współpracy z działem rozwoju produktu
  4. Projektowanie systemu innowacji tzw. stage-gate model i wybrane wyzwania
  5. Dobre praktyki zarządzania innowacją z uwzględnieniem  aspektów psychologicznych.
  6. Przykłady i studia przypadków inspirujących projektów, firm, innowacyjnych marek
  7. Zadanie grupowe: projektowanie NPD  z elementami ABIs pod zadany wcześniej opis sytuacji.

 

Metody szkoleniowe

  • Ćwiczenia i zadania, m. in.  zadania grupowe wykorzystujące aktywne, nowoczesne metody nauki, w  tym elementy ABIs (art based initiatives) itp.
  • Preworki w formie artykułów do przeczytania
  • Spotkania on-line
  • Przykłady i studia przypadków
  • Miniprezentacja i wykład
  • Quizy przeprowadzone w nieoceniającej atmosferze
  • Materiały filmowe i inne
  • Narzędzie template, pomocne w procesie zarządzania NPD i do wykorzystania w pracy

 

 

Słowa kluczowe: szkolenie otwarte, szkolenie certyfikowane, marketing, innowacje, nowy produkt, brief marketingowy, new product development, zarządzanie marką, szkolenia w Warszawie

 

Program szczegółowy

Szkolenie otwarte z innowacyjnego marketingu

 

I. Kreatywność i innowacje

1. Kreatywność – podstawą procesu innowacyjnego

2. Wybrane metody i techniki wspierające procesy kreatywności, m. in.

  • metoda Zing, synektyka, technika myślenia lateralnego, m.in kapelusze de Bono, strategia błękitnego oceanu, redefiniowanie wartości dla klienta, etc.,
  • zastosowanie wybranych metod i technik w praktyce

3. Koncepcje innowacji

  • Koncepcja Diamentu innowacji
  • Przykłady zastosowania koncepcji Diamentu przez czołowe firmy

4. Rodzaje i źródła innowacji

  • Radykalne i ulepszające
  • Produktowe, usługowe, technologiczne, procesowe, organizacyjne, marketingowe
  • Źródła wewnętrzne i zewnętrzne innowacji

5. Modele i narzędzia innowacji

  • Model podażowy – technology push
  • Model popytowy – market pull
  • Nieliniowy (interaktywny) model innowacji
  • Open innovation- nowe podejście do innowacji

6. Art of innovation – inspiracja

 

II. Zarządzanie innowacyjnym procesem rozwoju nowych produktów w firmie

1. Insighty, ich istota oraz proces odkrywania

  • Kto powinien być zaangażowany w proces tworzenia NPD?
  • Pomysły i tunel innowacji

2. Badania, informacja rynkowa od nabywcy w procesie tworzenia NPD

3. Brief marketingowy i zasady współpracy z działem rozwoju produktu

  • Obowiązkowe elementy briefu NPD
  • Jak efektywnie współpracować z działem R&D – zalecenia i wskazówki

4. Projektowanie systemu innowacji tzw. stage-gate model i wybrane wyzwania

  • Etapy systemu innowacji bramek i baz tzw. stage-gate model
  • Preselekcja i wybór inicjatyw innowacyjnych
  • Priorytetyzacja inicjatyw innowacyjnych – jak sobie radzić, jakie kryteria stosować
  • Jak z rozwagą finansować innowacje?

5. Dobre praktyki zarządzania innowacją z uwzględnieniem  aspektów psychologicznych

6. Przykłady i studia przypadków inspirujących projektów, firm, innowacyjnych marek

7. Zadanie grupowe: projektowanie NPD  z elementami ABIs pod zadany wcześniej opis sytuacji
I n s p i r a c j e

 

Prowadzący

Prowadzący moduły

Katarzyna Ładniak-Grońska – senior konsultant/ senior trener

Dyrektor Programów Marketingowych w IBD Business School
Psycholog i ekonomista, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej, a także szkoły „Profesjonalny Trener Biznesu” House...>>

prof. Jan Nowak - wykładowca

Dyrektor Programów MBA, członek Rady Programowej IBD Business School
Doktor w zakresie nauk o organizacji i zarządzaniu (Uniwersytet Warszawski), dyrektor Programów MBA w IBD Business School. Były profesor zwyczajny (full...>>

Agnieszka Barańska - konsultant/ trener

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz programu MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Doktorantka w Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły...>>

Terminy

27-28.11.2017, Warszawa

11-12.01.2018, Serock

08-09.02.2018, Warszawa

19-20.04.2018, Warszawa

10-11.05.2018, Warszawa

28-29.06.2018, Serock

Warunki udziału

Cena szkolenia*: 1 500 zł

Powyższa kwota zawiera koszty uczestnictwa w programie, certyfikat IBD Business School, materiały dydaktyczne, koszty sali szkoleniowej, zakwaterowania i wyżywienia podczas programu. Uczestnicy programu AME biorą udział w programie na odrębnych zasadach. Obowiązuje przy zgłoszeniu do końca 2016 roku.

Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.

Warunki organizacyjne

  • Liczebność grupy: min. 9  osób, do 18 osób
  • Czas trwania: 1 sesja, 2 dni

 

Uczestnicy szkoleń otwartych realizowanych w kampusie IBD Business School w Serocku mają możliwość skorzystania z bezpłatnego transportu z centrum Warszawy oraz preferencyjnych cen noclegów i wyżywienia.

Szczegółowych informacji na ten temat udziela Dział Programów Otwartych. Zapraszamy do kontaktu (022) 768 20 22 lub szkoleniaotwarte@ibd.pl

 

Wszystkie nasze szkolenia znajdują się w Bazie Usług Rozwojowych.

Dowiedz się więcej jak skutecznie uzyskać dofinansowanie –  przeczytaj artykuł!

 

Miejsce zajęć

Green Park Conference Centre w Serocku, Sienna Training Centre w Warszawie, a także Gdańsk, Wrocław, Katowice, Poznań i Kraków

 

* IBD Business School, jako jednostka kształcenia ustawicznego (Zaświadczenie nr 12/K/10, wydane przez Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy), podlega systemowi oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty.