Budowanie warunków handlowych i cenników

Audyt i doradztwo w zakresie budowania warunków handlowych i cenników

Każda firma sprzedająca jakikolwiek produkt lub usługę musi zdefiniować zasady, na jakich trafią one do klienta lub konsumenta. Przy pomocy warunków handlowych, które muszą odzwierciedlać strategię sprzedażową firmy, nie tylko wpływamy na wynik sprzedaży (w znaczeniu ilościowym), ale bardzo często możemy sterować profitowością organizacji. Oczywiście dotyczy to też płynności finansowej.

W IBD Business School uważamy, że każdy model dystrybucji produktu i/lub usługi będzie wpływał na sposób tworzenia oraz złożoność warunków handlowych firmy. Inne możliwości będą dostępne w modelach:

  • klasycznej sprzedaży FMCG,
  • B2B,
  • B2C,
  • marki własnej (private label),
  • sprzedaży w danym kraju bądź sprzedaży eksportowej,
  • krótkoterminowej sprzedaży, jednorazowej lub długofalowej,
  • sprzedaży usług (np. finansowych),
  • sprzedaży w internecie.

Nasi eksperci, pomagając zdiagnozować istniejący bądź zaproponować nowy model warunków i cenników, w zależności od charakteru działalności, branży, docelowego obiorcy, muszą dokonać analizy rynku i konkurencji.

Kolejnym krokiem jest segmentacja i kategoryzacja warunków handlowych. Zazwyczaj dotyczą one:

  • ceny i sposobu jej zapłaty (w tym termin płatności),
  • sposobu dostarczenia produktu lub usługi,
  • dodatkowych zobowiązań klienta związanych z procesem sprzedaży (np. aktywności promocyjnej),
  • zamawiania i fakturowania,
  • warunków gwarancji i odpowiedzialności za wady towaru.

W przejrzysty sposób proces możemy zilustrować w następujący sposób:

W ramach ekspertyzy IBD Business School w zakresie warunków handlowych i cenników możemy zarówno dokonać audytu bieżących warunków, wskazać ich słabe i silne strony, a także zaproponować optymalną metodologię ich tworzenia, odpowiednią dla branży, kanału dystrybucji i modelu sprzedaży. Chcemy także wspomagać kierownictwo firmy we wprowadzaniu zmian i egzekwowaniu uzgodnionych warunków od klientów. W powiązaniu z właściwą polityką cenową przekłada się to na zwiększenie sprzedaży bądź jej profitowości.

 

Formularz zgłoszeniowy

  • Aby zamówić szkolenie zamknięte wypełnij formularz. Doradca wkrótce skontaktuje się z Tobą.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez IBD Business School Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciela serwisu IBD.pl w celu świadczenia oraz ewaluacji zamówionych usług oraz akceptuję Regulamin serwisu.
    Wyrażam zgodę na wykorzystanie i przetwarzanie moich danych osobowych do celów marketingowych przez Polską Fundacja Badań nad Zarządzaniem oraz IBD Business School Sp. z o.o. (zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r., Dz. U. z dn. 29.10.1997 r.).

Formularz zgłoszeniowy - doradztwo i badania

  • Aby zamówić usługę doradczą IBD Business School wypełnij formularz. Doradca wkrótce skontaktuje się z Tobą.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez IBD Business School Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, właściciela serwisu IBD.pl w celu świadczenia oraz ewaluacji zamówionych usług oraz akceptuję Regulamin serwisu.
    Wyrażam zgodę na wykorzystanie i przetwarzanie moich danych osobowych do celów marketingowych przez Polską Fundacja Badań nad Zarządzaniem oraz IBD Business School Sp. z o.o. (zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 r., Dz. U. z dn. 29.10.1997 r.).
template_PageSubMenu_doradztwo_badania.php